Art Technical Support

 

ART FAQ

Appen understøtter Spotify, Deezer, Tidal og TuneIn. Der er stadig adgang til andre musiktjenester, men via Bluetooth og funktionen ”Bluetooth over wi-fi”. Se afsnittet ”Bluetooth over wi-fi” i onlinevejledningen for flere oplysninger.

Cube/Orb er pakket med en 12 Volt-jævnstrømsforsyning. Enheden kan også strømføres med en ekstra genopladelig batteripakke (sælges separat).

Et fuldt opladet batteri kan spille op til 10 timer med en lydstyrke på 50 %.

Du kan finde Tivoli Audio Wireless App både i iOS App Store og i Google Play Store.

Du kan bruge radiotjenesten ”TuneIn” i Tivoli-appen. Du kan bruge en hvilken som helst radio-app på enheden og tilslutte til højttaleren via Bluetooth. Du kan også bruge ConX til at streame radio for dit originale Tivoli Audio-produkt eller et hvilken som helst andet lydprodukt med en radio. Se i ConX-kvikopsætningsvejledningen eller onlinevejledningen for flere oplysninger op denne mulighed. 

Du kan spille musik på Cube/Orb ved at streame musik over wi-fi via Tivoli-appen ved at parre til Cube/Orb via Bluetooth eller ved at bruge auxiliary-input på bagsiden af enheden. Se i kvikopsætningsvejledningen eller onlinevejledningen for flere oplysninger.

Vi anbefaler rengøring af træ-finishen med en tør klud.  Stoffet kan rengøres med en fnugrulle.

Ja, men styrken af wi-fi-signalet og streaming-egenskaberne kan variere, alt efter antal af andre enheder, der bruger netværket.

Ja!  Når alle ønskede Cubes/Orbs er installeret korrekt på dit wi-fi-netværk, kan du forbinde højttalerne.  De valgte systemer er en del af en gruppe, hvor du kan spille musik samtidigt.  Se i kvikopsætningsvejledningen eller onlinevejledningen for flere oplysninger.

Ja! Du kan have så mange kilder, som du har højttalere. Hver enkelt gruppe kan spille en forskellig kilde, hvis du ønsker det.

Ja! Med den nye ConX kan du få ethvert Tivoli Audio-produkt til at blive en wi-fi-højttaler. Det kan tilsluttes trådløst til Cube/Orb-systemet.

I øjeblikket er Tivoli Audio-appen kun optimeret til brug med telefon og tablet. Men, det er muligt, at det ændres i fremtiden. Du kan stadig tilslutte via Bluetooth eller vha. Auxiliary-porten.

Du skal bruge en router/et trådløst adgangspunkt med basisbredbåndsforbindelse til 2,4 GHz. Det er den almindelige installation i mange hjem.  Cube/Orb understøtter ikke routere/trådløse adgangspunkter med 5GHz i øjeblikket.

ART Troubleshooting

Skru op for lyden på Cube/Orb med lydstyrkeknapperne + og –, der sidder på bagsiden af enheden.  Du kan også tjekke lydstyrken på Tivoli-appen. Derefter kan du tjekke lydstyrken på telefonen. Kontroller, at den er tændt, og prøv at skrue op for lydstyrken. Kontroller, at der ikke er noget, der rører det øverste af Cube/Orb på det berøringsfølsomme område, der kan sætte systemet på pause. Sæt lydkilden på pause, og afspil derefter lydkilden, da det trådløse netværk kan have haft problemer, der har påvirket alle enhederne.

Hvis du ikke har installeret Tivoli Wireless appen på din iOS- eller Android-enhed, kan du gøre det nu og slutte din(e) højttaler(e) til dit trådløse netværk. (Se vejledningen, hvis du ikke er sikker på, hvordan dette gøres.)

  1. Åbn Tivoli Wireless appen.
  2. Vælg Configure (Konfigurér).
  3. Vælg den højttaler, du vil opdatere.
  4. Vælg Check version (Tjek version).
  5. Vælg Upgrade (Opgradér).

Appen downloader softwareopdateringen og installerer den for dig. Det tager ca. 5 til 10 minutter.

Sluk ikke din enhed under opdateringen.

Gentag fremgangsmåden for hver enhed.

Kontroller, at LED på bagsiden af højttaleren lyser fast grønt. Sluk for enheden ved at holde ned på knappen på bagsiden af enheden, indtil LED skifter til rødt, og tryk derefter på strømknappen igen for at tænde for højttaleren. Genstart appen, og når LED på højttaleren lyser fast grønt igen, kan du søge efter højttaleren igen i vinduet “Play New”.  Hvis LED blinker grønt, så se Fejlfindingstip nr. 1 eller 2.

Sørg for, at der er tændt for dit trådløse adgangspunkt eller den trådløse router og at der er forbindelse til internettet. Kontroller, at wi-fi-båndet er sat til standard 2,4 GHz. ART-systemet understøtter ikke 5 GHz. Kontroller, at enheden er tilsluttet til det trådløse netværk. Luk Tivoli Audio-appen, og åbn derefter appen igen.  Derefter skulle du gerne kunne se det trådløse netværk.

Ikke noget problem!  Sæt Cube/Orb i Bluetooth-tilstand. Du skal parre medieenheden via Bluetooth til din ønskede Cube/Orb. Hvis du vil høre musik på mere end én højttaler, så brug funktionen ”Bluetooth over wi-fi”.

Åbn Spotify-appen.  Mens du spiller en melodi, skal du klikke nederst i appen, hvor der vises “Available Devices”. Vælg navnet på master-højttaleren i Tivoli Cube/Orb/Group, og lyden skifter til Tivoli-systemet. Se vejledningen til Spotify Connect, som følger med højttaleren, hvis du vil have flere oplysninger, og se i kvikopsætningsvejledningen eller onlinevejledningen.

Kontroller, at du bruger en Spotify Premium-konto. Hvis du ønsker flere oplysninger, så se vejledningen til Spotify Connect, som følger med højttaleren, eller besøg Spotify.com. Hvis du bruger en Spotify Premium-konto skal du kontrollere, at højttaleren er tilsluttet det trådløse netværk, og genstart Spotify-appen.

Højttaleren er i Bluetooth-parringstilstand. Se i Bluetooth-parringsindstillingerne enten i kvikopsætningsvejledningen eller onlinevejledningen.

Højttaleren er ikke indstillet til et trådløst netværk og er i installationstilstand. Se i installationsvejledningen enten i kvikopsætningsvejledningen eller onlinevejledningen.

Højttaleren har problemer med at forbinde til et netværk, som den lige har været indstillet til. Kontroller, at netværket stadig er aktivt. Hvis netværket stadig er aktivt, så prøv at slukke og tænde for højttaleren igen. Hvis dette ikke fungerer, så udfør en nulstilling til fabriksindstillingen (hold ned på knapperne ”Setup” og ”Party Mode” i tre sekunder), og gentag indstillingsprocessen for højttaleren.

Udfør en nulstilling til fabriksindstillingen. Hold knapperne ”Setup” og ”Party Mode” nede samtidigt i tre sekunder. LED skifter til rødt.  Tryk på knappen ”Power”. Højttaleren er nu gendannet til standardfabriksindstillingerne. Hvis den stadig ikke svarer, så fjern strømilden (enten batteri eller adapter), og tilslut strømkilden igen.

For at tjekke balancen skal du åbne Tivoli-appen og vælge ”Group” og vælge ”Speakers”. Vælg den/de højttaler(e), du bruger. Hvis du kun bruger én højttaler, skal du kontrollere, at højttaleren er indstillet til ”Stereo”. Hvis du bruger to højttalere, skal du kontrollere, at lydniveauerne er de samme, og at de begge er indstillet til ”Stereo” eller ”Left/Right”, hvis du lytter til dem som et stereopar. Hvis du bruger mere end to højttalere, skal du kontrollere, at alle venstre- og højre-højttalere er indstillet i par (f.eks. så må der ikke være to venstre og én højre).

Instruktionsvideo

Sådan tilsluttes din ART højttaler

 

Sådan afspiller du musik gennem dine ART højttalere

 
Kontakt
Har du spørgsmål?
Ring til vores kundeservice, og få en personlig betjening på 8082 - 6844, eller send en e-mail til os på mail@tivoliaudio.dk.

Skab den perfekte lytteoplevelse